dilluns, 17 de gener del 2011

BARRANC DEL TORTÓ

Dissabte 15 de Gener del 2011

Aquest dissabte vam anar cap al sud, a la serra de llaberia per fer el barranc del tortó. Per fer aquest barranc cal anar al poble de Llaberia, un poble on s'hi accedeix per una carretera que vé de Pratdip i que s'acaba allà mateix.Deixem el cotxe a la plaça del poble i seguim el GR7 en direcció Tivissa, sortim del poble i comencem a baixar pel GR en direcció al barranc, al cap d'una estona passem pel costat d'una bassa amb una font i continuem pel GR, la primera pista que trobem després de la bassa la seguim cap a l'esquerra en direcció descendent(aquí deixem el GR) i tirant avall arribem al fons del barranc, ara només cal seguir el llit del riu fins arribar al primer ràpel.

El primer ràpel d'aquest barranc té 15 metres i ens diposita dins d'una marmita trampa, per sortir d'aquesta hi ha instal.lada una corda fixa amb un parabolt intermig, la primera part fins al parabolt és una corda de nusos i després ja no, nosaltres utilitzem el puny per sortir(primer surt l'anna)i veient que l'estat de la corda és força dubtós instal.la la nostra corda en el químic de dalt i jo pujo amb puny i crol els 5 metres que hi ha per sortir de la marmita, és aquest sens dubte el punt estrella del barranc, ja que és un lloc molt bonic.A partir d'aquí vé un ràpel de 17 que ens deixa en un circ envoltat de cingles i el barranc s'obre, queden encara 3 ràpels petits i algunes desgrimpades.

La sortida del barranc es fa un xic pesada ja que després de l'últim ràpel cal seguir uns 400 metres pel llit del riu esquivant la vegetació fins que trobem una fita que indica un corriol que surt per l'esquerra i ens deixa al GR, el qual seguint-lo en direcció ascendent en 1 hora ens deixarà al cotxe.

Com a comentari general cal dir que el tram de la marmita trampa val molt la pena, la resta de barranc és més aviat poca cosa i recomanar que porteu algun bloquejador per sortir de la marmita ja que si no podeu tenir problemes, també he de dir que el barranc estava completament sec i que no vam utilitzar neopré.

Sens dubte un barranc d'hivern.