diumenge, 13 de febrer del 2011

BARRANC DE LA FONT DE L'ATZUR

Dissabte 12 de Febrer del 2011

Avui estem disposats a descobrir una zona on encara no hem anat mai, per això ens dirigim cap al poble de Tòrrec a la comarca de la Noguera(Lleida).El barranc que volem baixar és el de la Font de l'Atzur, per arribar-hi la millor opció és anar per la carretera d'Artesa de Segre a Tremp i passat el Km12 trobem un trencall a mà esquerra que posa Masies de Tòrrec, l'agafem i amb una pista asfaltada ens porta a passar primer per Can Sala i seguint la pista asfaltada desprès per Cal Vansa, just uns metres abans de aquesta última masia trobem una pista molt desdibuixada que marxa a mà esquerra, la seguim amb el cotxe fins on poguem(mal estat).Un cop deixem el cotxe seguim per la pista a peu, aquesta va a buscar la vall on baixa el barranc de la Jona(aquest és el curs principal), la pista travessa aquest barranc i nosaltres seguim per l'altre banda, de fet anem pujant per la pista fins que s'acaba.Un cop aquesta s'acaba tenim davant nostre la bauma on s'acaba el barranc de Montadó, la superem per un camí molt desdibuixat per la nostra dreta(esquerra hidrogràfica) i un cop estem a sobre travessem el barranc de Montadó, aquí anem pujant seguint unes fites i intuint el camí fins que arribem a les ruïnes del poble de Montadó, un cop aquí anem a buscar una collada que hi ha a la carena on veiem l'ermita, la travessem i baixem a buscar el barranc que hi ha a sota, aquest és el nostre barranc.
El curs del riu porta un fil d'aigua però no ens posem el neopré, tant sols els escarpins, el principi està força vestit de vegetació però de seguida s'obre i trobem el primer ràpel, la instal.lació està força nova amb dos espits i una cinta plana molt nova, aquest ràpel de 14 m molt bonic,ens porta a una zona de ressalts equipats amb cordinos des d'arbres(estàn tots en bon estat), alguns d'aquests ràpels sòn típics del conglomerat és a dir queden tallats i fan bauma(ull amb el fregament), continuem trobant ràpels intal.lats des d'arbres, el barranc és molt obert i ens porta al gran ràpel de 30, aquest està instal.lat amb un cable de acer que fa de passamà i una instal.lació renovada, el ràpel és molt bonic i aeri, aquí ja no baixa aigua i el barranc ja es fica pel mig del bosc, tot i així encara queden dos ràpel, el primer dels dos caus enmig del arbres i és força desagradable i el segon és un volat de 16 força interessant.Aquí s'acaba el barranc, ja només falta fer alguna que altra desgrimpada i arribar al barranc de la Jona, que el seguim i en 5 minuts estem a la pista que ens conduirà al cotxe.
Una bona opció per l'hivern(tot i que és una zona on hi ha força boira aquest barranc queda enlairat normalment toca el sol), doncs és poc acuàtic i amb els ràpels molts seguits, per combinar-lo amb algun altra de la zona caldria tornar a fer tota la aproximació i tot i que és possible és un xic dura.
Descens realitzat per Jairo i Xevi.

La ressenya del barranc es pot trobar a:
  • Guia de descensos de canyons i barrancs. Catalunya
  • 60 descens d'engorjats de Lleida

1. Mañana queremos hacer este barranco. No tendréis el track por un casual? Muchas gracias!!