dilluns, 23 de maig del 2011

GORGUES DEL MAS CALSAN

Dissabte 21 de Maig del 2011
Avui anirem cap a la comarca del Vallespir a la Catalunya Nord per fer les Gorgues del Mas Calsan, aquest és el primer dels barrancs d'aquesta zona que s'asseca i per això l'hem escollit ara que encara porta aigua.
Per arribar-hi anem fins a Ceret, travessem aquesta població i en arribar al Pont de Reynes trobem una carretera que ens porta fins al poble de Reynes, quan arribem a l'esglèsia del poble hi ha una plaça i passem pel carrer estret que es fica pel mig de les cases, anem pujant per la carretera amb curves i força estreta fins que arribem a un punt on hi ha 6 o 7 busties, aquí és el punt de sortida. Sortim per la pista que neix a les busties en direcció al mas Roc, passem pel costat d'una casa i un cop passada aquesta agafem un camí evident que surt per l'esquerra, aquest camí primer planeja i després puja i al cap d'uns 20 minuts comencem a baixar pel costat d'una paret de pedra que en pocs minuts ens deixa al curs del riu.Inici del descens.Cal dir que quant ens cambiavem va arribar un grup d'uns 15 francesos i sort que vam poder passar a davant perquè sino el tap hagues sigut considerable.El descens avui està perfecte amb aigua molt neta i corrent a tot arreu, podem fer tots els tobogans i els salts.En el ràpel de l'esquerda han muntat un passamà d'acer que t'ajuda a arribar fins al bloc empotrat on rapel.les i a la següent instal.lació també hi ha un passamà d'acer per sortir de l'aigua, el barranc en general està molt ben instal.lat.
Un cop acabat el descens un camí que surt a mà esquerra ens puja en uns 20 minuts a la pista on tenim el cotxe.
Gran jornada la d'avui amb un dia boníssim i amb un barranc amb unes condicions excel.lents, és aquest un barranc per fer-lo amb aigua ja que sec pot perdre molt i com que la conca de recepció prové de la serra de les Salines(zona força seca) cal aprofitar per fer-lo a principi de temporada.