dilluns, 12 de desembre del 2011

BARRANC DE LES CAVORQUES (Integral)

Diumenge 11 de Desembre del 2011

Avui anem a realitzar un descens poc conegut però molt interessant. El barranc de les Cavorques es troba a la comarca de la garrotxa i és un dels descensos amb més desnivell que podem fer en aquesta zona.

Aproximació:Amb el cotxe anem cap a Vidrà i agafem la pista asfaltada que passa per Ciuret, un cop passat aquest veinat al cap d'un km aprox, surt una pista a mà dreta en un revolt tancat, aquesta ens porta cap a Pla Traver, el primer tram de la pista ens puja fins al coll de Ciuret on deixem un trencant a l'esquerra, nosaltres seguim per la dreta fins a trobar una altre pista que baixa per l'esquerra, en aquest punt deixem el cotxe.

Seguim a peu per la pista que planeja per la dreta i amb uns 15 minuts arribem a la casa de Pla Traver, aquí passem pel costat de la bassa i travessem els grans prats que hi ha fins a seguir una pista que continua per l'altra banda dels prats.Ja a la pista travessem un primer torrent en un punt on la pista fa un revolt tancat(aquest és el torrent del Pla dels Hortals), seguim fins a la seguent vall que ja és la de les cavorques i entrem al riu al primer punt que podem.30-40 minuts.

Descens:El barranc de les Cavorques es diferencia amb dues parts, la primera comença amb uns quants ressalts fins arribar a un primer ràpel de 25 mts(únic ràpel que es fa des d'un arbre).Aquest ràpel ens deixa a una repisa on começa la primera cascada de 100 mts(primer ràpel de 50 i després des d'un ampli replà un altre de 50 mts.Aquesta bonica primera part ens comença a posar les piles per el que ens espera, el barranc travessa una pista i llavors ja entrem de ple a la vertical del circ del salt de sallent(salt veí que ens queda just al costat).Aquesta segona cascada està fraccionada amb 3 ràpels de 15, 45 i 40 mts molt verticals i amb les reunions completament penjades(impresionant), les instal.lacions sòn molt bones.Un cop a baix de la vertical fem un ràpel de 45 mts que ens porta al torrent que baixa del salt de sallent(riu gurn) i llavors ja només ens queda l'últim ràpel de 30mts que fem per dins de l'aigua i ens deixa al gorg del diable, final del descens!

Ara només falta seguir uns mts pel riu i ens creuem un camí, nosaltres el seguim cap a l'esquerre, és el camí de les escales que ràpidament ens puja amb fort pendent fins a la part superior del circ i un cop a dalt agafem el camí que ens du a la pista i seguint aquesta en pujada en uns 45 minuts arribem al punt on tenim el cotxe.

Ha sigut sens dubte un descens digne de posar entre els millors, cal dir que en la segona reunió de la vertical del circ s'ens ha enganxat la corda de 100mts i a l'hora de recuperar-la no hem pogut, aixó ha fet que un cop a dalt el circ em hagut de fer el primer ràpel de 15, recuperar la corda des de dalt i remuntar aquest ràpel amb puny i croll, a més en aquest moment s'ens ha fet de nit i hem hagut de fer tot el retorn de nit, tota una aventura!!!