dijous, 18 de juliol del 2013

TORRENT DE LA FIGUERA O RIERA DE LA BAGA

Quan parlem de comarques barranqueres, poques vegades ens imaginem el Vallès, doncs bé el barranc que hem fet avui és troba al Vallès Oriental, concretament a Aiguafreda, i haig de dir que m’ha sorprés molt gratament. El Torrent de la Figuera és una riera que baixa del Pla de la Calma fins a la riera de l’Avencó, es tracta d’una riera amb molts gorgs on trobem de tot: tobogans amb bones recepcions, salts (el més alt de 5 mts), ràpels (el més alt 40 mts), l’aigua ens convida a banyar-nos. Aquest barranc amb la típica pedra negra del Montseny rellisca de mala manera, jo diría que és el perill més gran que té, però per altra banda aixó permet gaudir més dels seus tobogans, pels que conegueu barrancs de la zona jo el comparo amb el Rentadors de Viladrau. Hi ha varies maneres per fer aquest barranc, nosaltres hem optat per fer-la de la següent:  amb el cotxe sortim d’Aiguafreda per la pista que puja pel costat de la riera de l’Avencó , passem pel costat del club de tennis seguint per la riera i després d’una pedrera abandonada i just abans de creuar la riera principal per un pont aparquem el cotxe. Aquí és on el nostre barranc desemboca a la riera de l’Avencó i és on sortirem quan acabem. Ja a peu continuem per la pista, creuem el pont i al cap d’uns 200 mts veiem un camí ben marcat que puja de dret per la dreta, l’agafem, es tracta d’una drecera que va a buscar la pista que puja a la masia de la Figuera, al cap d’uns minuts trobem aquesta pista, en alguns punts podem fer drecera però sempre tornem a parar a la pista, fins que al cap d’una horeta arribem a un coll a la carena on hi ha una pista desmarcada que a l’esquerra arriba fins a la masia de la codineta. Nosaltres seguim per la pista principal, però al primer revolt tancat cap al’esquerra agafem una pista abandonada que marxa cap a la dreta, creuem la tanca i anem seguint dirección al fons de la vall, al cap d’una estona la pista es converteix en corriol, creua algún dels afluents del nostre barranc i es dirigeix al fons de la vall on hi ha l’inici del descens.(1h 45min) El descens ens ocuparà unes 2h i mitja ben bones, es força distret i amb poques pauses, tot i que té algún punt on hem de caminar. Un cop acabada la part esportiva, jo recomano no treure’s el neopré ja que s’ha de caminar per dins el riu durant una bona estona i en algún punt fins i tot haurem de nedar, tot fins que quan ja estem força cansats trobem un camí ben marcat que va creuant el riu i que amb una mitja horeta ens deixa on tenim el cotxe. Una bona activitat per fer prop de casa. Trobareu la ressenya i més información a: www.barranquismo.net/paginas/barrancos/torrent_de_la_figuera.htm

1. L'autor ha eliminat aquest comentari.

2. Bon dia, em pots passar la ressenya? el link que hi ha, no esta habilitat.
    moltes gràcies per tot
    Tina

3. Hola, la setmana passada varem fer el descens, pero no estic segur de que hagim fet el que toca. Per exemple l'afluent que portava aigua venia per l'esquerra en lloc de la dreta com diu la ressenya i el rapel més llarg que varem fer no passa de 30m.
    Ens aniria molt be saber les coordenades del punt d'entrada o si teniu el track. El descens el varem fer pel Sot de la Biota (tal com surt al mapa del ICC) per sota d'on s'uneixen el Sot de l'Estalviada amb el Sot de les Saleres. Gracies per endavant.