dilluns, 4 d’abril del 2011

BARRANC DE LES CANALS O COMELLA

Diumenge 03 d'Abril del 2011

Cap de setmana amb temperatures quasi d'estiu que fa que ens animem a fer alguna cosa amb aigua.Aquesta setmana el dilluns vam decidir anar a fer el Barranc de les Canals(Garrotxa), per fer-lo s'ha de demanar permís amb antel.lació, per tant vam buscar on ho haviem de fer i el dimarts el demanavem, vaig enviar el mail i el dimecres em contestaven que ja podiem contar-hi.Per demanar aquest pemís has d'anar a la pàgina www.altagarrotxa .org i allà buscar la regulació de barrancs, surt un formulari que es pot enviar per mail.

Un cop tenim el permís, arriba el diumenge i ens n'anem cap a Sadernes, al començament de la pista hi ha una cadena que tanquen a les 9, nosaltres passem a les 8.30 i busquem aparcament en una de les zones d'aparcament, podem aparcar a la zona 3, cal dir que la última zona que hi havia s'ha tancat i ara com a molt és pot deixar el cotxe a la zona 4, es a dir que cal afegir uns 15 minuts tant a l'anada com al retorn.

Comencem a caminar direcció Sant Aniol pel camí de prop del riu, al cap d'aprox. 1h arribem a un petit coll abans d'arribar a Sant Aniol on trobem el GR, el seguim direcció Sant Aniol i al cap de 100m el deixem per marxar per un camí a la dreta que ens va pujant per la vall de les canals. Pujem amunt fins que trobem el camí que vé de Sant Aniol i el seguim cap a la dreta primer planejant bastant i després amb forta pujada per superar la Canal Gran.Un cop a dalt d'aquesta ja tenim superat el desnivell i el camí planeja fins que ens situem davant del mas de la Comella i travessem el riu.Inici del descens.

Les condicions en les que vam trobar el descens eren perfectes, aigua abundant, molt neta que ens va permetre realitzar varis salts, trobar la marmita trampa completament plena i amb aigua corrent i tot això va fer que disfrutessim molt d'aquest descens.Un cop arribats a baix ens canviem i només ens queda anar a buscar el camí de Sant Aniol que ens dura al cotxe amb una hora i mitja aproximadament.

Total hem estat unes 9 hores entre tot i això vol dir que per fer aquest descens cal matinar força, però malgrat que tingui una aproximació força dura realment val la pena, sobretot si el trobes en les condicions que el vam trobar.

Descens realitzat per Jairo, Anna i Xevi.