diumenge, 15 de gener del 2012

GAT MENJAT + ROCA GIRONELLA

Diumenge 15 de Gener del 2012

Avui toca barrancs secs prop de Barcelona i anem cap a Sant Miquel del Fai, quedem a les 10 a Sant Feliu de Codines amb en Jordi, la Laura,la Moni, la Tania i jo (Xevi) i després d'esmorzar anem cap al parquing de Sant Miquel.Comencem a caminar pel GR que creua el riu de davant del parquing i pugem fins a trobar el llit del nostre barranc, ens hi posem i fent els primers ressalts que aquesta vegada estàn secs(havia vingut aquí feia un parell de mesos i sortia aigua de tot arreu) arribem al ràpel de 40mts.Com no comencem a fer tots els ràpels d'aquest descens cantant i ballant com sempre amb aquella alegria, haig de dir que aquest descens és molt bonic tant per les vistes que son precioses, com pels ràpels volats que sòn força impresionants(sobretot el primer), com per la companyia(que no se com m'ho faig però sempre es bona).Arribem al final del descens i emprenem la pujada cap al monestir de Sant Miquel, un cop al cotxe en Jordi, la Moni, la Tania i jo decidim que no en tenim prou i pujant a peu per la carretera que porta a Centelles des de Sant Miquel anem a fer el ràpel del Salt de Roca Gironella, aquest és un ràpel de 37 mts que es fa des d'una instal.lació que hi ha a uns 10 mts a la dreta hidrògrafica del llit del riu on hi ha un parabolt amb un malló, nosaltres posem una corda que uneix aquest parabolt amb un altre i fem el descens, un cop a baix continuem seguint caminant pel llit del riu fins que arribem a un lloc on els esbarzers no ens deixen passar així que tornem enrere i arribem altre vegada a la base del ràpel que hem fet; aquí i per la dreta surt un camí que pujant d'una manera força exposada ens fa arribar fins a la gran bauma on hi ha vies d'escalada i des d'aquí ja surt un camí ben marcat que de nou ens deixarà a la carretera. Una bona jornada combinant dos barrancs poc coneguts però que ens omplen bé el dia.