dilluns, 31 d’octubre del 2011

TROBADA DE BARRANQUISTES DE BENILLOBA 2011

Dissabte 29 d'Octubre del 2011
Primera jornada de la trobada de Benilloba, vam baixar el divendres a la tarda i vam anar a dormir a casa d'en Toni, a Petrer, al matí del dissabte ens llevem plovent de valent(ha arribat la gota freda), aixó ens fa pensar que potser avui no podrem fer res, de totes maneres al matí anem cap a Benilloba a fer les inscripcions, dinem i veiem que la pluja fa una petita treva, aixó ho aprofitem per anar cap a Abdet.Arribem a aquest petit poble i ens enfilem per la pista asfaltada que ens deixa a la capçalera del barranc de Sord, aquest és un barranc sec peró que avui té les marmites plenes i en algun punt corre una mica d'aigua, és força estètic i esportiu ja que té forces ràpels que oscil.len entre els 10 i 30 mts, l'últim ràpel d'aquest barranc ens deixa dins el barranc de Mela, aquest va força carregat pero en aquest punt hi ha una marca vermella , veiem que l'aigua no la supera i per tant el descens és factible, en cas de superar la marca es recomana sortir en aquest punt per un camí que hi ha.Nosaltres remuntem amunt perqué volem fer el barranc sencer i el baixem.Està espectacular amb molta aigua que permet fer tots els salts i tobogans, l'aigua empeny força i fins i tot es forma algun rebuf en la recepció dels tobogans però que en cap cas porta problemes, està xulíssim l'hem enganxat en un bon moment, un cop acabat el descens ja anem cap al cotxe i a esperar el sopar i la festa que ens tenen preparada a Benilloba.
Avui hem fet el descens Jairo, Anna, Toni i Xevi.

Diumenge 30 d'Octubre del 2011
El segon dia de la trobada ens aixequem força malmesos degut a la festa del dia anterior,jeje, però tot i així decidim anar cap a Bolulla.Just abans d'arribar a aquesta població venint de Callosa d'en Sarrià aparquem el cotxe i ens fiquem al riu per fer el barranc de l'estret de les penyes, aquest és un barranc molt ben format que té majoritariament desgrimpades i algun salt, avui va amb un cabal important que ens fa disfrutar de cada racó degut a que ens deixa jugar molt amb les corrents, té com a caracteristica que durant el passadís central hi ha nombroses surgéncies que li aporten més cabal i que tenen com a peculiaritat que surten a una temperatura de uns 20 graus i és agradable.Aquest barranc acaba amb una cascada d'uns 20 mts que es rapela pel mig i que avui ens ha regalat una força impresionat, estava guapissím.
Hem fet el descens:Juan Ignacio, Toni, Mar, Marc, Julián, Jairo, Anna i Xevi
Seguidament en Jairo, Juan Ignacio, Toni i Xevi, hem agafat els trastos i a fer el Vila la Nao, aquest tb es troba a Bolulla però un xic més amunt, entrem al barranc a les 5 de la tarda així que ja sabem que acabarem de fosc, el Vila la Nao és un barranc quasi sec, però té les marmites plenes i corre un xic d'aigua i té la part més bonica en un ràpel amb una goulette i un fraccionament al mig molt bonic, com no acabaem a les fosques i destrossats després d'una jornada maratoniana.
Dilluns 31 d'Octubre del 2011
Avui és el dia que decidim anar a fer el barranc de l'Infern, aquest és sens dubte el millor barranc del País Valencià i avui el trobem amb aigua tot i que menys de la que esperavem.
L'aproximació d'aquest barranc és d'uns 30 minuts de baixada fins a trobar el llit del riu, aquí ens cambiem i comença el descens.Al trobar totes les marmites plenes d'aigua guanyem molt de temps ja que t'estalvies muntar molts ràpels i haver de superar passamans per evitar marmites trampa, el barranc ens regala un munt de salts en diversos punts.Per acabar arribem a la marmita on hi ha el gran arc, es tracta d'un arc que quan està sec passes per sota però avui està ple d'aigua i s'ha convertit en un immens sifón, per superar-lo hi ha una cadena que ens permet trepar per la dreta i seguir endavant, un cop fet aixó ja arribem al final del barranc i només ens queda la gran pujada per les escales que duen on tenim el cotxe, aixó suposa una hora més o menys però es fa agradable pel bon paisatge que tenim.