dilluns, 6 de juny del 2011

BARRANCO DE TRÀSITO INFERIOR

Diumenge 5 de Juny del 2011
Després de la jornada del dissabte a Mayencos amb el sopar i la festa posterior ens aixequem força tard i anem a fer un barranc que poguem fer combinació de cotxes, escollim el Tràsito Inferior.Per arribar-hi agaem la carretera que parteix de l'Hospital de Tella direeció Revilla, un cop arribem al poble de Cortalaviña deixem la carretera asfaltada i marxem per una pista en bon estat que surt a l'esquerra, aquesta pista s'acaba a les cases d'Estaronillo, punt on deixem el cotxe de retorn.Amb l'altre cotxe desfem la pista i tornem a Cortalaviña, aquí seguim pujant per la carretera fins trobar un trencant que seguim per l'esquerra sempre en direcció a Revilla, seguim aquesta carretera fins al punt on hi ha un pont amb una granja a la dreta, inici del barranc.
El barranc comença sota el pont al principi sense formar però de seguida arribem a la primera part, aquesta la trobem completament seca amb les badines amb aigua estancada, és aquesta una zona amb molts petits ressalts i tobogans amb algun ràpel més llarg que en el cas que hi hagi aigua es pot fer força ràpid, però que nosaltres al trobar-la seca hem de muntar ràpel a cada ressalt i s'ens allarga molt.
Quan s'acaba la primera part un petit afluent per l'esquerra aporta aigua al descens i aribem a un gran sostre anomenat la gran visera(molt bonic), llavors venen unes rampes i els ràpels més llargs del descens(30 i 18m), un cop superat un petit tobogan arribem al final del descens, ara cal caminar per dintre el riu fins que veiem un corriol a mà esquerra, pujem i en uns 15 minuts arribem al poble d'Estaronillo on teni el cotxe.
Fem el descens en Jordi, la Belén, l'Anna i jo(Xevi).