dilluns, 6 de juny del 2011

FOZ DE LA CANAL (Tram inferior)

Dissabte 4 de Juny del 2011

Cap de setmana de Mayencos(trobada barranquista organitzada per la FAM i la FEA), estem allotjats a Morillo de Tou(lloc on es fa la trobada) i el dissabte al matí anem a les parets de Ceresa a fer un curset de progressió avançada.Aquí fem diveses maniobres en paret com muntar ràpels guiats, baixar amb ràpel desembragable o fer passamans amb i sense punts intermitjos.Al migdia acabem el curset i juntament amb dos cursetistes que acabem de coneixer decidim anar a fer el tram inferior de la foz de la canal.

Per anar a la foz de la canal cal agafar la carretera que va d'Ainsa a Bielsa, pujem direcció a Bielsa i un cop hem deixat a la dreta la carretera que va a la vall de Plan seguim direcció Bielsa, travessem el riu Cinca i deixem el cotxe al costat del pont, ens equipem i comencem a caminar per la pista que marxa paral.lela al riu, de seguida aquesta fa un gir cap a l'esquerra i começa a pujar de valent, seguim pujant per aquesta fins arribar a un punt on es veu a sota el barranc, llavors al cap de 300 metres surt un sender marcat amb una fita que ens deixa al llit del riu.Cal dir que aquesta és l'entrada per fer la part inferior, si volguessim fer l'integral hauriem de continuar pujant per la pista.

Un cop al llit del riu baixem els primers ressalts i arribem als primers ràpels, avui hi ha molta gent i com que els ràpels sòn molt seguits fem força cua, però la bellesa del descens val la pena, sobretot quan arribem a la vertical del ràpel de 40m, preciós.El barranc va molt bé d'aigua, està disfrutón, un cop superat la vertical de 40 arribem a un gran bloc empotrat caracteristic i fem l'últim ràpel de 25 que ens porta a la fi del barranc, que és a la carretera.Ara només cal caminar per la carretera cap a l'esquerra i en 5 minuts serem al cotxe.

Realment és un descens molt bonic i que fent només aquesta part inferior és força ràpid.

Vam fer el descens en Jordi, la Belén, l'Anna i en jo(Xevi).