dilluns, 27 de juny del 2011

GOURG DE LES ANELLES

Dissabte 25 de Juny del 2011

El barranc que hem escollit avui es troba al Vallespir (Catalunya Nord), per arribar-hi hem d'anar fins a la població de Ceret, un cop a dins passem pel costat del pont del diable i un cop passat aquest agafem un carrer a l'esquerra direcció als bombers, passem pels bombers i seguim la carretera D13-f direcció Las Illas fins que al cap d'uns 2 km arribem a un revolt tancat cap a l'esquerra d'on surt una pista.(aquí deixarem el cotxe del retorn), amb l'altre cotxe seguim pujant fins al cap d'uns 3km trobem un trencant que posa Mas Arnau, aquí deixem l'altre cotxe.

Sortim del cotxe i seguim uns metres carretera avall fins que veiem un camí evident que baixa ràpidament fins al llit del riu, capçalera del barranc. Aquest accés ens deixa just on hi ha el primer ràpel, un ràpel que es pot fer directe(27mts), o bé fer un de 15 fins a una lleixa on hi ha un passamà d'acer i podem fer el salt de 12 mts molt bonic.

El barranc és una succeció de ressalts i trobem algun salt interessant(es veuen molt clars ja que tots estàn equipats amb passamans amb cable d'acer).Al final del descens fem l'utim ràpel de 15 mts que en realitat es pot fer com a tobogan i un cop fet pots pujar al cantó contrari i fer un salt de 12.Un cop fet aixó ja només queda superar un petit caos i sortir per un sender a la dreta que mig planejant mig pujant ens porta amb uns 20 minuts on tenim el segon cotxe.

Barranc molt interessant sobretot pels salts que té, però que s'et fa molt curt.

Descens realitzat per J.Ibañez, Anna i Xevi.