dissabte, 18 de juny del 2011

GORGUES DE SANT ANIOL

Dissabte 18 de Juny del 2011
Avui hem anat a fer el barranc de Sant Aniol a la Garrotxa, per fer-lo cal demanar permís amb anterioritat al consorci de l'Alta Garrotxa, nosatres hem aprofitat que uns amics havien demanat el permís i els sobraben places amb la qual cosa ens hem pogut apuntar.
Per fer el descens hem d'anar a Sadernes i seguir fins el parquing més lluny que poguem amb el cotxe(els pàrquings s'omplen molt ràpid i a Sadernes hi ha una barrera que tanquen a les 9 del matí) per tant cal matinar una mica.
Un cop aparcats comencem a caminar cap a Sant Aniol de l'Aguja, el camí va planejant prop del riu i el travessa alguns cops, al cap aproximadament d'1hora i quart arribem a Sant Aniol.La manera més fàcil d'explicar l'aproximació és que a partir d'aquí cal seguir sempre les marques taronges, aquestes pugen amb força fins a un coll(on marxa un camí a la dreta que ens portaria cap al barranc de les canals), nosaltres seguim les marques pel camí més desdibuixat de l'esquerra anem pujant amb força per superar la cinglera i un cop a dalt passem per un punt que té molt bones vistes del barranc, planejem una mica i anem a buscar el llit del riu.Total hi hem estat 2hores15min.
El descens comença amb un ràpel que es pot desgrimpar, de fet en aquesta primera part fem numerosos salts que fa que arribem al ràpel de 40 havent muntat un sòl ràpel de 4 mts!El ràpel de 40 el muntem amb la instal.lació que hi ha al final d'un passamà i al cap de poc arribem al Salt de la Capa, un salt molt elegant que ens obliga a muntar un ràpel de 15, uns quants salts i ressalts i arribem a la joia de la corona el Salt del Brull.Aquest avui el muntem a la instal.lació de la dreta que ens porta de dret a la badina, en cas d'haver-hi molta aigua és millor baixar per l'esquerra per evitar el remolí que es pot formar a la recepció, avui tot i que el cabal era important es feia bé.Un cop a la recepció d'aquest ràpel saltem el següent i ja només ens queda arribar al gran Gorg Blau.Final del descens.
Aquí ens canviem i amb un camí a la dreta arribem de seguida a Sant Aniol i desfem el camí de pujada.
Hem fet el descens en J.Ibañez, Jordi, Bernat, Elisabet, Txus, Queralt i Xevi.