dimarts, 14 de juny del 2011

MASCÚN SUPERIOR

Dissabte 11 de Juny del 2011
Per fer el barranc del Mascún sortim del poble de Rodellar a les 7 del matí, seguim el camí que direcció a la surgència del Mascún ens baixa cap al riu, un cop trobem el riu passem per alguns sectors d'escalada i per la cova-surgéncia, de seguida per la nostra esquerra apareix el barranc d'Andrebot, lloc per on marxa el camí d'aproximació del Gorgas Negras i el Barrasil, nosaltres seguim pel riu creuant-lo numeroses vegades.Un cop es divisa la agulla caracteristica de la cuca trobem un cartell indicatiu que marca la direcció a seguir cap a Otín, pujem per aquí i en un camí molt ben marcat anem pujant tot el desnivell fins arribar al poble abandonat d'Otín, el travessem i seguim una pista que va mig planejant pel mig de la vall, un cop arribem a una plantació de pins la creuem i arribem a un collet on la pista gira sobtadament cap a l'esquerra, nosaltres aquí seguim un corriol que baixa al riu i que ens porta a la capçalera del barranc, aquesta aproximació la fem amb 2hores i mitja.
Estem a la capçalera del barranc en el punt anomenat el Saltador de las Lañas, ens equipem i ens donem compte de que som 5 persones i portem 4 arnesos, cosa que vol dir que haurem d'anar passant-nos un arnes a cada ràpel.Comencem amb un salt de 7 metres i un de 2 que ens porta a la repisa per muntar el ràpel de 18, aquí ens donem compte de que l'aigua porta bastanta força però baixem bé.
Els següents ràpels i el pas dels Oscuros d'Otín els anem superant sense masses problemes tot i que el cabal ens fa treballar força, però pel meu gust està genial.
Un cop arribem al final del descens ens desequipem però ens trobem amb una última dificultat que és superar el Caos del Onso(just el punt abans de trobar l'afluent de la dreta que és el barranc d'Otín), aquí pujem per unes fites i desprès ens trobem que per tornar al llit del riu em d'improvitsar dos petits ràpels que no comptavem, perdem una mica de temps però un cop superat això ja només queda caminar i nedar una mica fins arribar al punt on comença el camí de pujar a Otín, a partir d'aquí el retorn és el mateix camí que hem fet a l'anada i en uns 40 minuts arribem a Rodellar.Arribem a Rodellar a les 7 de la tarda, total 12 hores d'un descens que em disfrutat moltíssim amb les condicions que l'hem trobat.Preciós.
Hem fet el descens l'Angels, en J.Soucheiron, en Joan, l'Anna i jo (Xevi)

1. jo ho tinc clar, el proper cop que donguin pel sac a les putes fites...