diumenge, 31 de juliol del 2011

BARRANC DE L'AUBAGA NEGRA

Dissabte 30 de Juliol del 2011

El barranc de l'Aubaga Negra és un barranc molt curt que serveix per combinar amb algun altre descens ja que si només fem aquest en menys d'una hora haurem acabat la jornada. Per fer-lo ens dirigim cap a Coll de Nargó i agafem la carretera que des d'aquest poble puja cap al coll de Bòixols, un cop comencem baixar per l'altre vessant entre els km 21 i 20 surt una pista a mà dreta que porta a Sallent i Prats, l'agafem i al cap de pocs metres tornem a trobar un trencant i agafem la pista de l'esquerra en direcció a Prats, anem seguint per la pista fins a arribar a un pont que creua el barranc i deixem el cotxe.

Per fer l'aproximació a peu pugem per un corriol desdibuixat al marge dret hidrogràfic del barranc i en uns 10 minuts arribem a uns camps on el riu baixa pel costat, aquí entrem a barranc.

El barranc comença amb alguns ressalts desgrimpables fins arribar a un petit ràpel de 5 mts, desprès d'aquest algun ressalt més i un ràpel de 5 que es pot saltar, un cop fet el salt ja estem al ràpel final de 10 mts que ens deixa al pont on tenim el cotxe.Super curt!

Agafem el cotxe i anem cap a fer el Forat de Bòixols.

Descens realitzat per Jordi, Belén, Gerard, Jairo, Míriam, Anna i Xevi.