diumenge, 17 de juliol del 2011

BARRANC ROI

Dissabte 16 de Juliol del 2011
Per fer el Barranc Roi cal anar a la vall fosca, ens situem a Senterada i agafem la carretera que puja cap a Capdella, uns quilometres passat el poble de la Pobleta de Bellveí travessarem un pont que travessa el barranc, aquí deixem un cotxe.
Avui ens hem trobat en aquest punt amb l'Eloi i en Cisco, un companys amb els que vaig fer el curs de grans verticals i d'aigües vives a Gorgs, amb ells agafem l'altre cotxe i retrocedim mig kilometre per la carretera per trobar la pista asfaltada que ens porta cap al poble de Castell-Estaó, just abans d'arribar al poble veiem l'entrada al poble que diu"prohibit circular excepte veïns", nosaltres no entrem per aquesta entrada sinó que seguim per la carretera que ens deixa a la part de dalt del poble on es pot aparcar bé.
Comencem a caminar entrant al poble i anant a buscar un coll molt marcat que hi ha a l'esquerra just darrere les cases del poble, un cop al coll baixem per un camí fins al llit del riu.Inici del descens.Uns 10 minuts d'aproximació.
El Roi comença amb alguns ressalts que es desgrimpen, l'aigua amb el nostre pas es torna de color vermell de seguida degut a la sorra vermellosa que hi ha al fons del riu(d'aquí vé el nom de Roi), aixó fa que haguem de vigilar ja que hi ha alguns ressalts que poden semblar salts o tobogans però val la pena comprovar-ho ja que mai veiem el fons i hi ha força roques.
Arribem als primers ràpels, les instal.lacios estàn renovades, en el primer trobem dues anelles amb parabolts i en el segon una gran cinta que embolcalla uns arbres nova de trinca, de fet quan arribem als dos ràpels de 10 i 11 mts que s'ha de muntar passamà per arribar a l'instal.lació, ens trobem que el passamà ja està muntat amb corda fixa i molt nova, per tant ens estalviarem feïna.Aquí ens trobem una empresa que està fent el descens i ens deixa passar, fins fa poc les empreses no feien aquest barranc però ara si i també per això les instal.lacions estàn millor.
Aquesta zona del barranc és un autèntic conte de fades amb branques plenes de molsa i parets verdoses que fa gaudir molt d'aquest tram, encara ens queden alguns ressalts i ràpels fins arribar als dos últims que es veuen des del pont de la carretera, un cop els hem fet ja només ens queda sortir del riu i trobar el cotxe que hem deixat a baix.Total unes 2 hores de descens molt entretingut i que per l'época que estem anava força generós de cabal.
Descens realitzat per Eloi, Cisco i Xevi.
Per veure la ressenya a:www.barranquismo.net/paginas/barrancos/barranc__de_roi.pdf